lördag 6 oktober 2012

Stroke

Stroke måste då vara en av de hemskaste sjukdomar som finns, iaf så tycker jag det.
Jag har jobbat mycket med Stroke både på Sjukhuset och med Rehabilitering. Otroligt vad träning kan göra underverk med människan. Det är verkligen en kick att få se när personen går ut från avdelningen av egen maskin, men när hon/han kom till avdelningen och inte kunde gå utan fick åka rullstol.

Bilden lånad från Veteranen.

1995 drabbades min farmor av en Stroke, fick även Afasi i samband med det.
Det var jobbigt för oss alla, men det var jobbigast för min farmor.

Idag så ringde min kusin och berättade att min moster har fått en Stroke och fått åkt helikopter till Akademiska i Uppsala. Hon ligger nu där nersövd i respirator.
Min kära mor fick en smärre chock, så tur i oturen att jag var hos mina föräldrar då.
Nu får man hoppas på det bästa!!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...